Wednesday, January 18, 2006

Matisse.


La persane.
In het K20 Kunstsammlung Nordrhein-Westfalen in Düsseldorf is tot 26 februari een grote tentoonstelling van het werk van Henri Matisse. Ik was er vandaag heen en dat is met de trein op een dag goed te doen.
De expositie gaat voornamelijk over vrouwen in een interieur. Nou dan wordt dat bij Matisse toch nog een catalogus van 25 x 30 x 3,4 cm, haast te zwaar voor mij. Een prachtige tentoonstelling en een prachtige catalogus. Het onderwerp levert vanzelfsprekend een niet te overzien aantal naakten op, kortom een heerlijke tentoonstelling en een heerlijke dag.
Veel tekeningen en sculpturen, deze potloodtekening vond ik mooi voor mijn blog.
O ja ik bofte weer eens flink. Er waren heel veel bezoekers en zij hadden mijn les 4 niet gelezen! Terwijl zij de vele uitgebreide teksten stonden te lezen kon ik mooi de kunst zien!

No comments: