Thursday, July 20, 2006

Programma.


Zaterdag ging ik dus schaken in Gent en Piffin stortte zich met vriendinnen in de Gentse Feesten. Gisteren dook mijn kleindochter weer op en zijn we teruggereden naar Gorssel.
Schaken? Ja, van 13 tot 17 en van 19 tot 23 uur.
Spelers als ik mogen met zwart beginnen tegen een meester of grootmeester met een rating van 400 of 500 Elo punten meer. Je krijgt na je verlies dan 's avonds een speler met een lagere Elo en nadat je hebt gewonnen de volgende middag weer een veel sterkere, waarvan je dan weer verliest. Als je in dit Jo-Jo spelletje blijft kom je uit op 4 uit 9. Reken dit zelf maar uit. Ik ontregelde de Jo-Jo door tweemaal een remise tegen 2200 spelers te spelen. Het systeem nam daarna wraak zodat ik ook nu op 4 uit 9 uitkwam, met 2x winst, 3x verlies en 4x remise. Zelf vind ik het een reuze prestatie in een speelzaal van 35 graden Celsius!
Mijn dagprogramma:
Om acht uur een croissant, vers sinasappelsap en een koffie in de stad. Daarna in de Sint Baaf luisteren naar de Cello-suites van Bach (Pablo Casals of Yo-Yo Ma?, de priester wist het ook niet) en daarna nog even het Lam Gods zien. Bij het verlaten van de kathedraal genieten van de Vlaamse taal, zie foto.
Op naar de speelzaal in de Leopolds-kazerne en even naar die lieve vrouwen van de dependance van het Het Paleis van Schone dat in de kazerne is ondergebracht. Na twee dagen kenden zij me al en dat heeft voordelen. Ik mocht bijvoorbeeld op hun stoel zitten en zij stonden dan naast me!
Ik zal daar nog over vertellen.

No comments: