Saturday, June 03, 2006

The Mystery Man.


The Mystery Man met links van hem Eric tegenover Ruud.
Nog even over het weekend in Londen. Voor de zaterdag was er een schaaktoernooi georganiseerd. Toen Jeremy en ik om 10 uur aankwamen liep buiten een onbekende zwarte man. Ieder die mij kent weet dat ik wat eerder dan anderen mensen aanspreek, zo ook nu. Ik vroeg hem of hij een schaker was en voor het toernooi kwam en zei hem dat ik hem nog nooit bij Palace had gezien. Ja, inderdaad hij was hier voor het eerst en geen lid van een schaakclub en ook niet in het bezit van een rating. Voor de niet schakers: je rating is zoiets als je identiteit. Kun je als schaker zonder rating bestaan?
Daarom vroeg ik hem naar zijn naam die hij voor me opschreef: Dudiefa Dickson. We speelden zes ronden en na vijf ronden had hij alle partijen met gemak gewonnen. Voor de laatste ronde was hij zo vriendelijk het remiseaanbod van zijn tegenstander aan te nemen waardoor hij het toernooi ongedeeld won. Na de prijsuitreiking verdween hij weer in het onbekende. Niemand van Palace kende hem, ik heb nog zijn naam en zijn telefoon nummers. Zal ik hem uitnodigen voor de volgende Link in Deventer?

3 comments:

Eliane said...

Leve Google;
http://www.fide.com/official/arb.asp?id=1587

Anonymous said...

uitnodigen dus !!!

Anonymous said...

I would love to contact Mr. Willem Duvekot. My email address is ; dodudiefa@yahoo.com. Phone numbers; +2348020935646,+2348059153700,+2348036761656.

Dickson Dudiefa