Saturday, September 05, 2009

Op zijdejacht.


De laatste dagen stonden weer eens in het teken van mijn fysieke ongemakken. Waarschijnlijk is de grote verscheidenheid van medicijnen de oorzaak van een forse allergie die ik in de laatste drie weken ontwikkelde. Toen dokter Kessels, mijn internist, twee soorten antibiotica voorschreef om me te beschermen tegen het wegvallen van mijn immuunsysteem reageerde ik allergische. Inmiddels is dat mijn op romp en nek. In de nacht is het om gek van de jeuk te worden. Mijn huisarts probeerde alles maar niets hielp. Dan bel je ten einde raad de dermatoloog en kan je ineens als spoed ook nu komen. Dat was gisterochtend. Hij heeft een stukje huid van mijn rug genomen en hoopt over veertien dagen meer te weten. Estsher is nu zeer bedreven in het mij naar het ziekenhuis brengen, heeft een hoog wachtgehalte opgebouwd en kent de weg.
Één persoon moet ik met haar vermijden, dat is een stoere knappe jonge man, echt “een stuk”. Bij hem krijg ik haar niet meer weg en dat is niet de bedoeling zelfs niet in dit nieuwe ziekenhuis!
Zelf startte ik de jacht op niet jeukende kleren. In Deventer vond ik één herenmodezaak die zijden overhemden heeft, ja prachtige kleren en een geweldige service met een overeenkomstige prijs die te hoog is om te kunnen onthouden!
Het zijden colbert kocht ik met Erica in 1989 in San Francisco, het overhemd dus vanmiddag in Deventer, Janny maakte de foto (op klikken).
Voor ’s nachts heb ik nu een zalf die verkoelend werkt.

No comments: