Monday, June 09, 2008

Vermoedens.



Gisteren heb ik me opgegeven voor de cursus ‘Vermoedens in de wiskunde’. Een HOVO cursus aan de Universiteit Utrecht docent is Prof. Frans Oort, acht middagen van 11.00-13.00 in maart en april 2009, ik heb er nu al zin in. Het kan helaas nog mis gaan wanneer er te weinig deelnemers zijn, dat heb ik eenmaal meegemaakt met een cursus over de wiskunde van L.E.J.Brouwer, Prof .Van Dalen zou die geven. Uit heel Nederland bleken er geen 20 cursisten te zijn, schande! Brouwer, Christiaan Huygens en Simon Stevin zijn de grootste wiskundigen uit onze geschiedenis. Wij Nederlanders missen het gen om onze groten uit de wetenschap te eren. Hier Carl Friedrich Gauss een van de absolute reuzen uit de wiskunde, over hem zal ik veel te horen krijgen in Utrecht en misschien wel HUISWERK krijgen, jaja dat moet deze keer ook!
Voor ons gewone stervelingen bewees Gauss dat je een regelmatige zeventienhoek met passer en liniaal kunt construeren, gaat uw gang.
Tot zover goednieuws dus. Maar gisteren was er ook slecht nieuws voor mij toen ik las wat Esther Ouwehand donderdag in de Tweede Kamer allemaal zei over de embryoselectie.
Ik heb niet eens de moeite genomen haar vreselijke woordenbrij helemaal te lezen. Per direct heb ik mijn lidmaatschap van de Partij voor de Dieren beëindigd. Marianne Thieme beloofde mij op het partijcongres vorig jaar dat ze haar religie buiten de politiek zou houden, helaas is zij niet de enige in ons parlement die beloftes niet nakomt. Het zal nu Femke of Alexander worden.

1 comment:

Anonymous said...

Hé, Willem,
Zojuist je blog "ingehaald". Dat was niet nix,zeg !
Op één ding wil ik reageren, n.l. je opa - zijn voor Laura.
Van harte gefeliciteerd met zo'n eervol verzoek !
Je politieke statements laat ik met rust. Misschien nog eens gespreksstof ? Gaat dan niet over eens of oneens, maar over wat er zich kan voordoen in de mensenwereld.
Dag hoor !! L.wzqmhpcl